Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan
0 Produkter
Varukorg
Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Leverans

Frakt   

Frakt tillkommer om 79 kronor per order.  

I beställningar från Jägareförbundets länsföreningar, kretsar och kontor tillkommer istället 199 kronor för paket upp till 34 kilos vikt.  

 

Leveransalternativ 

 

Hämta själv på lagret i Jönköping 

Självklart kan du också välja att hämta ditt paket på vårt lager. Adressen är c/o Roupéz, Batterigatan 9 i Jönköping. Kryssa i så fall i det när du gör din beställning. 

 

Postpaket   

Ditt paket skickas med vår logistikpartner till ditt lokala utlämningsställe. När paketet är framme hos utlämningsstället erhåller du en avisering via sms eller brev. 

 

Varubrev 

Mindre och lättare paket skickas som varubrev. Detta innebär att du får din order levererad direkt hem i din brevlåda/brevinkast. Om paketet inte får plats i brevlådan kommer detta att lämnas in till ditt lokala postombud. Självklart får du i så fall en avisering om det.  

 

Leveranstider 

Svenska Jägareförbundets webbutik levererar ut alla beställningar i den ordning de kommer in till oss. Din order kommer att levereras till den adress du angivit. Normalt är leveranstiden 1-4 arbetsdagar. Till vissa orter, samt för dig som får post genom lantbrevbärare, kan det ta någon dag extra. 

 

Leveranssäkerhet 

När du slutfört ditt köp kommer automatiskt en orderbekräftelse att skickas till den e-postadress som du angivit. Orderbekräftelsen är preliminär och om en vara skulle tagit slut kontaktar vi dig innan leverans. 

 

När paketet lämnar oss skickas ett e-postmeddelande med paketets kollinummer till dig. Med hjälp av uppgifterna i det kan du följa ditt pakets väg till dig. Om paketet dröjer mer än 14 dagar ligger det på ditt ansvar att, med hjälp av ditt kollinummer, se efter vad som har hänt med din försändelse. Om avi ej skickas via sms eller från ditt lokala postombud går det att lösa ut paketet med hjälp av kollinummer och legitimation. Varor som är slut i lager levereras ej i efterhand. 

 

Tips 

- Skulle du sakna ett av våra e-postmeddelanden, titta i din skräppostmapp. För att säkerställa att våra e-post kommer fram som de ska kan du lägga till oss i din adressbok. 

 

- Det är ditt ansvar som kund att kontakta Svenska Jägareförbundet om du inte får något besked via post, e-post eller sms att de beställda varorna är skickade. 

 

Transportskador 

När du hämtar ut ditt paket hos ditt lokala postombud och märker att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat innehållet, ska du inte ta emot paketet. Gör istället en reklamation direkt hos det lokala postombudet och be dem sända tillbaka paketet till Svenska Jägareförbundet samt skriva anledningen till returen på paketet. Kontakta därefter vår kundtjänst och anmäl returen. 

 

Ej uthämtad vara 

Du har upp till 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket, om det inte levereras som varubrev direkt hem i din brevlåda. Skulle du inte hämta ut paketet inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till Svenska Jägareförbundet. Du kommer då att debiteras en avgift på 250 kronor. Betalningsvillkor är 15 dagar netto. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, frakt, returfrakt och övrig hantering.  

 

I det fall att du ångrat dig redan innan du hunnit erhålla ditt paket, måste du ändå hämta ut detta hos ditt lokala postombud för att sedan skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ett outlöst paket och debitering sker därefter. 

RETURER OCH BYTEN

Allmänt om returer och byten 

Från och med det att du mottagit din order har du ånger- och bytesrätt i 30 dagar. Du har således rätt att returnera en enstaka vara eller hela ordern om du inte är nöjd. 

 

Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera samt prova varan om förpackningen är återförslutningsbar. Varan skall dock skickas tillbaka i huvudsakligen oförändrat skick.  

 

För att ångerrätten skall kunna tillämpas gäller följande: 

 

- Varan får inte ha använts eller kommit till skada på annat vis. Alla eventuella märkes-tags skall sitta kvar på plagget vid retur.  

 

- Varan måste vara fri från alla typer av djurhår. 

 

- Det får ej ha gått mer än 30 dagar efter att du löst ut ditt paket. 

 

Om den returnerade varan ej uppfyller nämnda krav kommer vi att sända tillbaka varan till dig igen och debitera dig för frakt- och hanteringskostnader. 

 

 

Returer/återköp och byten – så här gör du 

Kontakta oss via e-post butik@jagareforbundet.se för att hantera returer och återköp. 

Använd gärna samma påse/kartong som varan anländer i när du returnerar en vara/varor till oss och bifoga en kopia på ditt kvitto/faktura. Du betalar själv frakten när du skickar tillbaka varor till oss pga byte. 

Byten 

 

Kontakta oss via telefon eller e-post för att hantera byten.  

 

När vi fått in returen och godkänt denna, skickar vi ut bytesvarorna. I samband med detta erhåller du ett e-postmeddelande så att du vet att returen ankommit till oss och att ditt byte är på gång.  

Allmänt om reklamation 

Om en vara är felaktig, det vill säga skadad eller inte stämmer överens med hur den har presenterats i webbutiken, har du möjlighet att reklamera varan. Hanteringen av reklamationer sker enligt Konsumentköplagen (1990:932). För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, klicka på länken (gör länken: https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/konsumentkoplagen/) 

 

Reklamationer – så här gör du 

Vid en reklamation skall du kontakta Svenska Jägareförbundets webbutik så snart du upptäcker ett fel på varan. Tag gärna kontakt via e-post (butik@jagareforbundet.se) och beskriv felet samt bifoga en bild så underlättar det reklamationsprocessen. Om vi bedömer att det kan vara fråga om en godkänd reklamation så tar vi tillbaka varan för en mer noggrann bedömning och återkommer därefter med ett definitivt besked. 

 

När vi får in den felaktiga varan gör vi en reklamationsbedömning. Om det är en godkänd reklamation undersöker vi i första hand om det finns möjlighet att avhjälpa felet. Om detta inte är möjligt kommer vi att ersätta den felaktiga varan med en ny likadan vara, d.v.s. omleverans. Du kan även välja att få en annan vara om en likadan vara inte finns kvar i lager. Skulle det inte gå att avhjälpa felet eller ersätta varan, får du pengarna tillbaka i sista hand. Återbetalningen sker automatiskt beroende på hur du valt att betala din order, se nedan under ”Återbetalning”. 

Om plagget är använt ska det tvättas innan det returneras. 

Vid reklamationer där återbetalning blir aktuell kan avdrag göras på varans värde beroende på dess ålder eller hur använd den är sedan köptillfället. 

 

Återbetalning 

Återbetalningen sker automatiskt beroende på hur du valt att betala din order och detsamma gäller såväl returer och byten som reklamationer. 

 

I undantagsfall kan det dröja med återbetalningen, dock inte längre tid än 

30 dagar, vilket är maxtiden enligt lag. 

Force majeure 

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse som ligger utanför Svenska Jägareförbundet kontroll, kommer Svenska Jägareförbundet att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver fullgöras alls eller till viss del. Om någon av ovanstående situation inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta.